Már nincs kampány a kötelező biztosításban év végén

Az elmúlt években még a kötelező biztosításoknak is volt kampányuk novemberenként. Ilyenkor váltottak leginkább biztosítást az ügyfelek valamilyen kedvezőbbnek tűnőt választva, sokan abba a tévhitbe esve, hogy ez csak ilyenkor lehetséges.

De nem csak a biztosítás váltásánál történt ez gyakran, hanem a meghosszabbításnál is. Ám ha az előző biztosítás lejárata nem esett egybe a kampánnyal, akkor kifuthattunk a határidőből és várhattunk a következő lehetőségre.

Miért nem lesz kampány?

Az, hogy a biztosítók úgy döntöttek, hogy idén nagy mértékben vagy akár teljesen is elmarad a kampány, több okból is érthető. A biztosítók több esetben a hatalmas befektetéseket, amelyeket a kampányba öltek, nem nyerték vissza. Így részükről kedvezőbb az ajánlataikat évközben megtenni.

Ez mind a biztosítónak, mind az ügyfélnek jobb, hiszen a biztosító részére jobban megtérül a befektetés, az ügyfelek pedig nem csak akkor választhatnak kedvezőbb vagy nekik megfelelőbb biztosítást, ha kampány van, hanem akkor is, ha biztosításuk év közben jár le, és akkor szeretnének váltani.

A kampányok előnyeiről és hátrányairól

Bár a kampány hátrányokat is mutatott, előnyeiről sem feledkezhetünk meg. Sok esetben azért volt hasznos, mert mivel évente egyszer volt esély ilyen méretű megtakarításra a kötelező biztosítások esetében, így nagyobb figyelmet kapott, és az ügyfelek is könnyebben értesülhettek róla. Ugyanakkor a kampány során a kedvezmények is nagyobb szabásúak voltak.

Nem mindenki örült a nagyszámú szórólapnak a postaládájában és az esetleges telefonhívásoknak, ezért vannak, akik nem sajnálják a kampány megszűnését, ám hasznos volt az emberek tájékoztatása szempontjából. A kampány megszűnése esetén az emberek feledékenységből vagy tájékozatlanságból több olyan ajánlatról is lemaradhatnak, amely nekik jobban megfelelhetne.

Igaz, hogy a nagy kampány elmarad, de ennek ellenére a biztosítótársaságok igyekeznek értesíteni ügyfeleiket levélben a különböző ajánlatokról, az ügyfelek feladata pedig figyelni egész évben az ajánlatokat.

A sok hátrány és előny felsorolása után mindenkiben megfogalmazódik egy kérdés: vajon az volt a jobb, amikor a megtömött postaládák miatt főtt a fejünk, de nem maradtunk le egy biztosító ajánlatairól sem, vagy az a jobb, ha néha évközben kapunk egy-két levelet, és mindenki saját maga figyeli és vadássza a jobb lehetőségeket? Országos méretű kampány vagy évközben érkező levelek ide vagy oda, a döntés megszületett.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.